Tuesday, July 20, 2010

Pantai Paka

Hari ini tak ada apa2 projek sbb hari ni cuti bagi negeri Ganu.  Hari Keputeraan Sultan Terenggamu.  Sibok mencuci kedai yg dimasuki air masa hujan lebat baru2 ni. KakJ kerahkan anak2 sekali menolong.  Sungguh letih, balik rumah terus flat.  Tp budak2 biasa lah banyak tenaga lg.  Tu yg sempat ambik gambar kat kawasan pantai depan rumah kakJ.  Lihatlah betapa cantiknya sebahagian dari pantai negeri Terengganu ni.  Tu baru sikit, nanti bila2 senang kakJ akan paparkan pantai dari daerah Kemaman hinggalah ke Besut. InsyaALLAH. Jom tengok gambar2 kat bawah ni.

 
Orang ramai mengambil kesempatan cuti.  Rilex dan tenangkan fikiran!


  
Membelakangkan camera ini anak KakJ.  Geramnya tengok air, tapi ma dah pesan JANGAN main air.  Baca label amaran betul2 dan ikut arahan!


 
Matahari dah nak terbenam.

Ini yg kakJ kata kat anak2.  Baca dan faham betul2.  Laut China Selatan ini lain dari pantai2 lain.  Tak seperti di pantai Selat Melaka.  Tu selat tp ni laut dalam.  Banyak bahayanya.

  
 Apa2 pun laut hari ni memang cool, tenang dan cetek.  Tu yang ramai orang.  Ada yang berehat dan ada yang mencari remis (spesis kerang).

 Pada yang teringin nak datang kesini, kemudahan penginapan seperti hotel dan chalet pun ada.  Google 'Paka' aje le. Pasti jumpa. Kalau tak jumpa, email aje, kat KakJ sedia membantu.  Ok lah sampai disini aje lah celoteh hari ni.  Hingga berjumpa lagi.  Salam.

No comments: